Jag har en så jäkla kul hund att jobba med...

Jag har en så jäkla kul hund att jobba med han vill mer och mer och dessutom ser man på honom när han tänker. Vi har klicka lite olika nya saker idag och varje gång blir jag förvånad över hur snabbt han kopplade. Först försökte vi med den hederliga gamla TACK/TASS. Började med godis i handen som jag ville han skulle lägga tassen på första gången var av misstag från hans sida men tanke verksamheten kom igång. Efter bara några gånger tog jag bort fiskarna ur handen vart lite svårare men gick galant efter några gånger. Nästa pass vart nos dutt på Post It lapp först i handen sedan på väggen det vart svårare han har GÄRNA ögon kontakt och "ser" då inte vad han ska göra men även här trilla polletten ner snabbt när jag byte belöningstaktik då vart han mer aktiv i sitt arbete. Nästa grej vart att greppa och hålla ett "rep" i munnen och sedan ville jag han skulle backa ett steg så det vart sträckt. Helt klart den lättaste uppgiften idag för honom. Lite av dom här grejorna är mest för skojs skull. Och vem vet man kanske kan få en liten hjälpreda som kan känna och stänga skåp och lådor eller hämta saker åt en =) duktig är han iaf lilla grabben


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0